zondag 26 februari 2012

One month already..

Hi !!

Zondag betekent blogdag, dus hier zijn we weer!
Ik heb het hier ongelofelijk goed naar mijn zin. Nog steeds geen heimwee aanwezig! Ik ben echt blij dat er nog 3 maanden moeten komen.

Wat heb ik deze week gedaan?
Overdag bestonden mijn dagen uit naar de les gaan en werken voor school, zowel voor de KHL als voor Newman. Deze week ook veel mailtjes gestuurd met Steven aangezien wij samen onze PAV-bundel moesten afwerken. Maar al bij al hebben we, ondanks de afstand, toch weer goed samengewerkt!
Dit klinkt redelijk saai, maar het moet gedaan worden EN ! We hebben altijd leuke avonden hier.

Maandagavond hadden Cintia, Edit, Reka, Nuria en ik afgesproken in de bar. Normaal vinden we daar altijd de Nederlandse jongens terug, maar op 3 Engelsmannen (Jamie, Rhys en Michael) na waren we alleen. Één van de Engelsmannen had een gitaar bij waar Reka heel smachtend naar zat te kijken. Ik vroeg haar of ze graag wilde spelen en daar had ze wel zin in. Valerie zijnde vroeg ik de jongen of we de gitaar mochten lenen. We kregen er direct een versterker en een plectrum bij. Reka is toen beginnen gitaar spelen en ik (en soms de anderen) ben beginnen zingen. We hebben dus een 'jamsessie' gehouden. Het was een zeer leuke avond.

Dinsdagavond hadden we eigenlijk geen plannen gemaakt, maar kwamen we iemand van de Spaanse meisjes tegen die een instrument bespeelt in het koor. Ze vroeg of we naar de mis wilden komen kijken. We stemden toe en gingen bij nog enkele andere mensen vragen of ze zin hadden om mee te gaan. Toen we bij Edit en Cintia op de kamer zaten, bekeken we een folder om pizza te bestellen. Al snel werd beslist dat we na de mis pizza gingen bestellen met ons allen. Tijdens het eten van de pizza werd er gepraat over Disney. We wilden ons allemaal vergelijken met een prinses. Voor iedereen werd gestemd met welke prinses we hen zouden vergelijken. Voor mij werd beslist dat ik Belle ben van Belle&Het Beest.

Woensdag was een saaiere dag. Nuria en ik hebben Tangled gekeken en daarna heb ik er nog enkele afleveringen van Grey's Anatomy bijgedaan. Ik spendeerde het grootste deel van de dag dus in mijn bed. Woensdagavond spraken we af in de bar omdat het "Battle of Newman" was. De verschillende groepen (A-, B-, C-, D- blok en commuters) moesten het tegen elkaar opnemen. We bleven niet zo lang aangezien de meeste mensen moe waren.

Donderdag had ik de hele dag les en gingen we 's avonds schaatsen en bowlen. Normaal gezien vind ik schaatsen héél erg leuk, maar aangezien ik amper recht kon blijven staan met deze (versleten) schaatsen was er maar weinig fun aan. Op het einde ging het gelukkig beter. Ook de bowling lag me niet echt. Mijn score durf ik zelfs niet te vertellen aangezien ze echt slecht was! Ik eindigde tweede. Voordat we de bus terug naar de campus namen, gingen we eerst nog iets drinken in een pub.

Vrijdagavond gingen we voor het eerst uit in de stad ! Eerst spraken we af in de bar hier beneden waar een 80's party aan de gang was. Hierna gingen we naar een discotheek genaamd "The Propaganda". De eerste zaal was niet echt mijn type muziek, maar zaal 2 stond ons wel aan. Het werd een zeer leuke avond. Voor herhaling vatbaar!

Gisteren ben ik samen met de andere Erasmusstudenten naar de stad geweest om te gaan winkelen. We hebben allemaal dezelfde Tshirt gekocht. Het werd een fijne dag. 's Avonds nog even naar de bar, maar niet lang gebleven aangezien de Xbox stuk was.

Vandaag ga ik nog een beetje voor school werken en straks ga ik Xbox spelen!

Take care people!
X Valerie


Foto's :


PIZZA !

Wij als prinsessen
(VLNR : Nuria, Maria, Ilaria, Margaret, Reka, Berit, Pocahontas, Edit en Valerie)
Cintia : Tinkerbell

Nuria and I on the ice

Groep

Bowlen!

Edit, Cinti, Nuria and me

Propaganda




Geen opmerkingen:

Een reactie posten