zondag 12 februari 2012

Week 2 + Disco Party!

Hi people!

Momenteel zit ik hier al mijn tweede week en ik heb het hier nog steeds naar mijn zin!
Maandag en dinsdag waren echter niet zo'n leuke dagen aangezien ik maandagmorgen opstond met een migraine-aanval ! In het begin dacht ik dat de aanval wel meeviel, maar al snel bleek de beste oplossing slaap te zijn. Eerst nog maar iets voor de maag genomen (misselijk!) en  mijn migrainepijnstillers en dan ben ik terug gaan slapen. Twee uur later voelde ik mij gelukkig al wat beter. Normaal heb ik les op maandagnamiddag, maar deze les was weggevallen dus ik kon de rest van de dag nog wat uit'zieken'.
Dinsdag zat de migraine nog in mijn lichaam, maar ging het gelukkig al wat beter. Het was badminton "try out" en ik wilde graag gaan proberen, maar besefte al snel dat het niet de slimste beslissing was. Ik ben dus alleen gaan kijken en ben daarna terug naar mijn kamer gegaan. Hopelijk kan ik vanaf volgende week wel gaan badmintonnen!

Woensdag zijn Berit en ik naar het stadscentrum gegaan om nog enkele boodschappen te doen. We gingen ook langs op het centrum voor levende talen om te vragen of we een les Nederlands mochten bijwonen zodat we konden kijken hoe die lessen hier worden aangeboden. Er was niemand aanwezig die ons kon verder helpen, maar we mochten onze e-mailadressen achter laten en ze gingen ons contacteren. Tot op heden hebben we niets gehoord.

Donderdag had ik mijn eerste les "Rome". Zeer interessant, maar het stoorde mij dat ze de namen op de Engels  manier uitspraken. Vaak moest ik nadenken welke Latijnse naam die persoon weer had om hem te kunnen plaatsen. Mark Antony is voor mij toch iemand anders dan Marcus Antonius hoor! Maar goed, de les viel goed mee en ik vind het interessant ! Daarna was het tijd voor de tweede les van Language Variety. Het ging deze week nog steeds over dialecten in het Engels, maar deze keer kwamen ook Amerikaans en Australisch Engels aan bod ! Daarna bespraken ook nog jongerentaal.

Vrijdagavond was het weer tijd voor onze wekelijkse fuif hier op school. Deze keer was het Disco Party! I got my hopes up but was a bit afraid because of the bin bag party from last week. De disco party was echt véél leuker en het werd een geslaagde avond. Het feit dat ik voor het eerst alcohol dronk sinds ik hier ben, zorgde voor rare blikken. Er werd veel gedanst en veel gelachen. Joe en Joe2 waren ook weer van de partij, maar bleken vaak spoorloos te zijn. Rond 2.30am kroop ik mijn bed in om rond 5am wakker gemaakt te worden door een sms van Joe2, maar gelukkig viel ik al snel terug in slaap.

Gisteren hebben Berit en ik voor school gewerkt, namelijk aan onze PAV-bundel. We besloten om in de bibliotheek te gaan zitten zodat we minder afgeleid waren door de leuke spullen op onze kamers. Ook ging ik nog snel afscheid nemen van Joe en Joe2 die ons een week verlaten en beide naar huis zijn!
*Hope you guys have a nice time at home!*
's Avonds was het een verjaardagsfeestje van iemand die hier ook op Erasmus is, maar waarmee we weinig contact hebben. We zijn even langs geweest maar het was een beetje saai dus besloten we om terug naar onze kamer te gaan. Ik ben nog even bij Luuk, Wouter en Tim langs geweest die op dat moment besloten om te gaan poolen en vroegen of ik mee ging. Ik ben dus nog terug mee gaan poolen.

Vandaag is het zondag = rustdag!
Misschien werk ik dadelijk nog een beetje verder aan mijn PAV-bundel, maar verder heb ik geen plannen.

Take care & we'll talk soon
Valerie!

Ps : Even ter verduidelijking : Alcohol --> 2 flesjes Smirnoff Ice


Foto's :

Ilaria, Nuria en Valerie

Joe and his gang

Valerie and Joe2

Groepsfoto!

Groepsfoto 2
(Berit had niet verwacht dat Joe en ik achter haar gingen komen staan!)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten