vrijdag 3 februari 2012

De eerste week !


Hi everybody!

Het is moeilijk om dingen te schrijven aangezien we eigenlijk nog niet zoveel gedaan hebben hier. Zondag zijn Berit en ik dan eindelijk gaan winkelen. We moesten daarvoor de bus nemen naar Northsfield, een dorpje vlakbij. Daar is een Aldi en een Sainsbury's waar we véél eten gekocht hebben. We gingen gepakt en gezakt terug naar de Halls en waren blij om terug op onze kamer te zijn. Maandag en dinsdag waren luilekker dagen. We spendeerden veel tijd op onze kamer, lazen een boek en ik keek vooral veel Grey's Anatomy. Een beetje rust was welkom! Maandagavond spraken we af met een deel van de Erasmussers die ook in de Halls verblijven. Er is hier een leuke bar(Senses Bar) met een Xbox Kinect waar ik natuurlijk graag op speel ! Dinsdagvoormiddag zijn we ook gaan wandelen rond de school. Er is hier een mooi park. Woensdag zijn we naar het stadscentrum van Birmingham gegaan, samen met Nuria. We hebben de stad een beetje verkend, winkelden en aten opnieuw bij Mc Donalds. Lang leve die keten! 's Avonds hadden we weer afgesproken in de bar. Het is leuk om iedereen wat beter te leren kennen. Gisteren had ik dan eindelijk mijn eerste les, English variety. Zeer interessant ! Gaat over de invloed van sociolinguistische en geografische kenmerken op de taal. Het gaat dus eigenlijk over accenten en dialecten in het Engels. De leerkracht was ook erg geïnteresseerd in de dialecten in de landen van de Erasmusmensen die ook deelnemen aan dit vak. Mijn lessenrooster valt ook erg goed mee! Ik ga dus veel dingen kunnen bezoeken hier. Vandaag wordt weer een rustig dagje. Ik ga dadelijk eten en daarna weer enkele afleveringen van Grey's Anatomy kijken. Nu hebben we nog geen taken te maken en moet ik er dus van profiteren.
Plannen voor het weekend zijn er nog niet, maar die zullen er waarschijnlijk nog wel komen.

Tot de volgende post !
Valerie


Belangrijke data :
1 februari : GIJS !!! Happy Birthday! XXX

Foto's :

Playing Xbox!

Wandelen in het park met Nuria en Berit

Senses Bar met Ilaria en Nuria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten