zaterdag 28 januari 2012

And now?


Hello !

Tijd om heimwee te hebben, heb ik nog niet echt gehad. Gisteren stond onze dag weer in het teken van Erasmus en kregen we nog meer uitleg, zoals bijvoorbeeld over de security op onze school en over het brandalarm. We kregen ook een sessie over "cultural awareness". Dit was zeer interessant en ging over de verschillen tussen onze verschillende thuislanden en Engeland. Op het einde ging het ook over heimwee. We weten dus (door de W-curve) dat deze eraan staat te komen. Wat kunnen we doen om het te verhinderen? - Niets. Wat kunnen we eraan doen? - Erover praten! Maar zoals ik al zei, heimwee heb ik nog niet echt gehad. We kregen ook uitleg over onze 'school placement' die we mogen doen in een basisschool. Het grootste deel van onze taak bestaat er uit om te observeren en om de leerkracht een beetje te helpen bij groepswerken of andere taakjes. De basisschool wordt hier opgedeeld in twee groepen (van 5-7 en van 8-11) en we mogen zelf een voorstel doen qua groep op de 'stagescholen'. Ze houden normaal rekening met onze keuze, maar dit moet natuurlijk mogelijk zijn. Berit en ik zijn ook blij dat we, waarschijnlijk, op dezelfde school terecht komen zodat we samen naar daar kunnen reizen. Op het einde van de dag kregen we tea and cake. De eerste keer scones gegeten! Dat was echt voor herhaling vatbaar. Verder waren er ook nog sandwiches waarmee ik mijn buikje gevuld heb. Wie zei weer dat het eten hier slecht zou zijn?
Vandaag zijn we op uitstap geweest naar Oxford. Ik had echter niet verwacht dat we gewoon vrij zouden mogen rondlopen. Ik had een begeleidende tour verwacht, maar dit was dus niet het geval. Eerst ben ik meegegaan met de Spaanse meisjes die hier ook op Erasmus zijn. Een zeer leuke groep! We zijn op zoek gegaan naar de Harry Potter plaatsen, maar hebben er maar één gevonden. Nadien ben ik Berit tegengekomen en zijn we er op ons tweetjes uitgetrokken. Eerst lekker gegeten bij Mc Donalds. Daarna naar een prachtige boekenwinkel gegaan met 4 verdiepingen. Hier hebben we redelijk wat tijd doorgebracht aangezien we beide graag lezen. Ik heb het boek : "Winnie The Pooh" gekocht. Surprise, surprise! Hierna zijn we gaan winkelen (= eten!) en kwamen we tot het besef dat we nog lang niet terug naar Birmingham gingen en dus nog lang met onze aankopen moesten rondlopen. We besloten om naar het Ashmolean museum te gaan. Dit museum is echt enorm groot! Het heeft 4 verdiepingen met gratis tentoonstellingen en dan nog 1 verdiep waarvoor je moet betalen met speciale tentoonstellingen. In dit museum is voor ieder wat wils. Je vindt er schilderijen, muziekinstrumenten, zilverwaar, porselein,.. Ik vond vooral de tentoonstelling over Egypte, Rome en Griekenland het interessantst. We hebben in het museum toch zeker 2 uur rondgelopen en dan hebben we bepaalde stukken zelfs niet bekeken. Om 17.20u namen we de bus terug naar Birmingham! Straks nog een leuk filmpje kijken en dan slapen.
Morgen kunnen we eindelijk een beetje relaxen en rustig naar de winkel gaan! 

Talk to you soon!
Valerie

Foto's :


Harry, Ron, Hermione? 

My "own" shop! 

Yo y las chicas españoles (and an English man)

Miniatuur van het Ashmolean museum

Zeer interessant !

3 opmerkingen:

  1. blij te zien dat je je draai gevonden hebt! geniet nog van je zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh! I don't understand it... It's more easy when you speak!
    But tomorrow I will put it on the translator muahahaha
    Well, I would like to say that thank you for all, I'm very glad to have met you and Berit. Without you I think that this period here will be difficult for me... U know... my English has big problems!! And with you all is more easy!!
    I think this is the begining of a beautiful relationship!
    See you tomorrow!!
    Un petó molt gran!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Un peto molt gran for you too!
    We'll have a nice time here and your English will get better ;)

    XX

    BeantwoordenVerwijderen