zondag 19 februari 2012

Hier zijn we weer!

Hi everybody !

Het is zondag; dat betekent dat het tijd is voor mijn blog-update van deze week !
Wat heb ik deze week gedaan? Wel, maandag, dinsdag en woensdag stonden vooral in het teken van administratie voor de KHL (ofwel mijn school in België). Maandag bracht ik enkele papieren binnen bij de internationale coördinator, maar zij was afwezig. Dinsdagnamiddag mocht ik de papieren ophalen. Dat was dan ook direct mijn taak op dinsdag. Woensdag wilden we de papieren inscannen, maar dit bleek al snel moeilijker te zijn dan we dachten. Er waren 2 scanners te vinden op heel onze school. De ene was stuk en de andere was bezet doordat er les was in het lokaal waarin hij stond. Na veel gezoek en gewacht, heeft iemand anders het voor ons ingescand met haar persoonlijke scanner. Zoals ik reeds zei, was het dus vooral administratief. Op maandag had ik trouwens ook mijn eerste les "Culture and Identity in modern Britain". De eerste les was vooral geschiedenis en was dus helemaal "my cup of tea" !

Dinsdagavond spraken we samen met de andere Erasmusstudenten  af in de bar om daar te bespreken welke reizen we nog willen maken. Enkele voorbeelden : London, Bristol, Statford-Upon-Avon, Cardiff, Dublin,... We zoeken naar geschikte data zodat we samen kunnen gaan. We reizen voornamelijk per Megabus, maar voor Dublin nemen we waarschijnlijk het vliegtuig.

Woensdagavond was het karaoke in de bar en gingen we Edit's (één van de Hongaarse meisjes) verjaardag vieren. Toen we bij de bar aankwamen, bleek dat het Gaelic football team de bar had ingepalmd voor het spelletje 'Take Me Out'. Veel gelachen met de kandidaten, maar niet zo lang gebleven.

Ergens tussendoor besloot mama dat ze mij dit weekend een bezoekje kwam brengen. Dit kwam doordat Nuria's familie hier ook was en Berit een weekend naar België ging. Als mama niet kwam, werd het dus maar een saai weekend. -Nogmaals bedank broer om alles te regelen.

Op donderdag had ik de hele dag les. Gelukkig vallen de lessen hier erg goed mee en vind ik het allemaal zeer interessant.

Vrijdagmorgen kwam mama aan in het station :  Birmingham New Street. Ik ben haar daar gaan ophalen, maar aangezien ik (natuurlijk) veel te vroeg in Birmingham was, ben ik eerst nog gaan winkelen. Vrijdagnamiddag hebben we een beetje bij gepraat, heb ik haar de school getoond en wilde mama vooral rusten. 's Avonds heb ik wel nog voor mama gekookt.

Vrijdagavond was ik uitgenodigd op onze eerste "Hall-party". Mama vond dit helemaal niet erg omdat ze een lange dag achter de rug had. Ze was blij dat ze even kon rusten.
We speelden het spelletje "Ik heb nog nooit.." en verder werd er door de andere leden veel gedronken. Ik bekeek het door nuchtere ogen en moest vaak lachen met de zatheid van sommige anderen. Nuria, Laura(de zus) en ik vertrokken rond 11pm aangezien we moe waren.

Gisteren zijn mama en ik gaan shoppen in het nieuwste shoppingcenter hier : The Bull Ring. Het telt 3 verdiepen en is echt erg groot. Het heeft voor ieder wat wils. Je kan er zelf een teddybeer maken, Burger King eten, je haar laten doen,... Kortom het bevat héél veel verschillende winkels. Na een dagje shoppen waren we moe en bleven we na het avondeten op mijn kamertje. We hebben ook scones gegeten aangezien ik vond dat mama dat eens moest proberen. We vinden het allebei zeer lekker.

Vandaag zijn mama en ik gaan wandelen rond de school. Verder zijn er geen plannen meer! Morgenvroeg doe ik mama naar de bushalte en gaat ze weer naar België.

Cheers
Valerie

Belangrijke data :
15/02 : GELUKKIGE VERJAARDAG BROER !!!


Foto's :

Mama op bezoek!

Hall Party

Shoppen @ The Bull Ring

Veel gekocht !

Bartley Reservoir

Waar is de eekhoorn?

GEVONDEN !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten