zondag 4 maart 2012

Een nieuwe week..

Hi people!

Inmiddels zijn we weer zondag, is er weer een nieuwe week voorbij en schrijf ik een nieuwe blog!
Deze week zal hij niet zo lang zijn, aangezien het een rustige week was.

Door de week ging ik naar de les, regelde Berit en ik onze "stage" en gaf ik ook mijn eerste les Nederlands! 's Avonds gingen we zoals gewoonlijk enkele keren naar de bar of spraken we af bij Joe² om een beetje te zingen. Het is ongelofelijk hoeveel plezier je kan maken met een gitaar, een laptop en mensen die gewoon willen meebrullen met de liedjes. Meestal zijn 'wij' : Edit, Cinti, Reka en ik. We hebben besloten dat we dit vaker gaan doen aangezien we er allemaal veel plezier aan hebben. Verder spelen Joe2 en ik regelmatig een potje pool. Slecht ben (blijkbaar) niet aangezien ik woensdagavond in staat was om 4 ballen direct na elkaar te putten. Nee, niet gewoon de ballen erin duwen, maar op één of andere manier alle kanten van de tafel raken en de bal er zo in krijgen. "Geluk in het spel", noemen we dat ! Op andere keren, speel ik gewoon normaal, maar ben ik nog gewaagd aan mijn tegenspeler. Joe, prepare for our rematch today!  
Cinti's broer is hier ook een weekendje op bezoek, samen met een vriend van hem. Op vrijdagavond werden we aan elkaar voorgesteld, hadden we een leuke tijd op haar kamer en gingen we daarna naar de bar. Lang ben ik niet gebleven want ik moest de dag erna vroeg opstaan!
Dat was eigenlijk de schoolweek.

Op zaterdag (3/03) gingen we op daguitstap naar Bristol. We begonnen de dag om 5uur 's morgens (gaap) en om 6u zaten we in de bus richting onze eindbestemming. Om 9uur kwamen we aan en gingen we samen iets drinken in een café. Hierna zijn we beginnen rond wandelen, bezochten we enkele musea, aten we onze lunch op en splitsten we op in twee groepen. Het meest bekende ding in Bristol is de grote brug over de rivier 'Avon'. We wilden deze brug zien, maar door het prachtige weer  (zon, zon, zon!) wilde een deel van de groep te voet gaan en een ander deel wilde de bus nemen. Hier zijn onze wegen dan gescheiden. Het was een zware trip, maar toen we de brug bereikten, voelden we (de stappers) allemaal zeer voldaan. Eenmaal terug beneden, waren we wel doodop en waren we erg blij om te kunnen zitten.
Om 7pm namen we de bus terug naar Brum city. Rond 10.30pm waren we allemaal op onze kamers. Het was een zeer vermoeiende maar ook aangename dag! Er staan nog meer daguitstapjes op ons programma.
Toch nog even vermelden dat we 2x gratis drinken en pannenkoeken gekregen hebben van the English Church. Dit vonden we natuurlijk allemaal zeer leuk!

Dit was zo ongeveer mijn week.
Vandaag ga ik voor school werken en vanavond speel ik mijn rematch pool tegen Joe2.

Bye Bye
Valerie

Foto's :

De "bol" in Bristol

Beter zicht op de bol !

Bristol Cathedral

Tamme eekhoorn!

Uitzicht vanop Bristol Tower
(Brussels was about 300miles!)

Bristol Bridge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten