maandag 12 maart 2012

Oops, it's Monday!

Hello!

Normaal schrijf ik elke zondag mijn blog, maar omdat het gisteren St. Patrick's parade was in het stadscentrum heb ik dit een beetje moeten uitstellen.
Hoe gaat het met mij ? - Super! Ik heb het hier nog steeds héél erg naar mijn zin en ik probeer het feit dat ik nog terug naar huis moet gaan zoveel mogelijk te ontwijken.

Wat heb ik deze week gedaan?
Zoals gewoonlijk was de schoolweek weer redelijk administratief. Maandag had ik les, dinsdag moest ik lesgeven, donderdag les en vrijdag vrij ! Op woensdag ging ik echter voor de eerste keer op "stage". Ik doe hier geen echte stage, maar ik ga vanaf vorige week elke week 1 dag observeren / participeren in een lagere school. Ik doe dit in een Katholieke school op ongeveer een halfuurtje stappen vanaf de Uni. Dit is dan ook direct al een goede reden om een keer de wijdere omgeving te leren kennen. Toen we woensdagmorgen aankwamen, vertelden ze ons dat we een dag in de Nursery mochten doorbrengen, de kleuterschool. Ik was blij want dit leek me zo leuk ! Na een dagje meegedraaid te hebben in de kleuterklas kan ik jullie vertellen dat het een super leuke, maar ook een héél vermoeiende job is. De kinderen hebben energie voor 10!
Vanaf volgende week gaan we telkens 1 lesjaar omhoog. Zo krijgen we de kans om alle niveaus te bekijken / vergelijken met België. Op vrijdag heb ik mezelf een beetje bijgewerkt met taken.

En de avonden?
Maandagavond hadden Joe², Ilaria en ik afgesproken om samen pizza te bestellen. We hebben allen heel erg genoten van onze pizza en hebben daarna The Dark Knight (Batman) gekeken. Dinsdag was het Nuria's verjaardag. We hebben een pannenkoekentaart met Nutella gemaakt en een verrassingsfeestje in elkaar gestoken. Ze had dit helemaal niet zien aankomen en was dus aangenaam verrast !
Woensdagavond, donderdagavond en vrijdagavond brachten we door in de bar. We bleven telkens niet zo lang, maar we wilden niet de hele tijd op onze kamer blijven zitten. Joe2 en ik spelen dan voornamelijk  pool. Score so far ? 5 - 4 voor Joe.
Zaterdagavond was veruit de beste avond van de week. Joe2, Ilaria en ik waren samengekomen op Joe's kamer en besloten om Disneyliedjes te zingen. Het beste / leukste en grappigste lied was "Just can't wait to be King" van de Leeuwenkoning. We hebben hier dan ook een filmpje van gemaakt.
Gisteren zijn we dan naar de parade geweest en hebben we 's avonds niets meer gedaan.

Vandaag is de les weggevallen, maar gaan Edit, Cinti, Reka en ik een gratis Henna tattoo laten plaatsen ter ere van de Islamic week hier op school.

Zo, dat was mijn week!

Cheers!
Valerie

Foto's :

Nuria's Birthday

Birthday girl !

St Patrick's day

The Lion King - Can't wait to be king 
Joe = Zazu
Valerie = Simba / Nala
Ilaria = Other animals

Geen opmerkingen:

Een reactie posten