zondag 8 april 2012

Manchester!

Hallo alweer!

Deze week is het hier paasvakantie, net zoals in België, en ook volgende week ben ik nog vrij. Deze week ben ik dus niet naar school geweest.

Wat heb ik deze week dan wel gedaan?
Wel, maandag heb ik mijn essay geschreven over Rome. Ondanks de vakantie moet er toch nog een beetje voor school gewerkt worden. Ik ben in de bibliotheek gaan zitten zodat ik de boeken die ik nodig had direct kon raadplegen. Gelukkig was ik niet alleen in de bib en had ik enkele lotgenoten rondom mij. Maandagavond heb ik een film gekeken, namelijk Monte Carlo. Een echte chick flick!

Dinsdag ben ik met Ilaria naar het postkantoor gegaan, hebben we samen geluncht en zijn we na de lunch naar de bibliotheek gegaan om terug een beetje voor school te werken. Ik heb mij dinsdag voornamelijk bezig gehouden met mijn Masteropleiding en ik heb hiervoor enkele mails gestuurd. Ook heb ik nog een kleine taak gemaakt voor mijn vak Engels hier aan de opleiding. Dinsdagavond was het weer film tijd en heb ik Enchanted gekeken. Disney rules!

Woensdagmorgen opgestaan, alles ingepakt want om 2pm nam ik de bus naar Manchester om Joe2 te gaan bezoeken. Ilaria begeleidde mij tot aan het Coach Station in Birmingham omdat zij nog enkele dingen moest kopen in het city centre. Na een lange busrit (meer dan 3uur) kwam ik eindelijk aan in Manchester. Er was nogal veel verkeer onderweg dus de bus had vertraging. Eenmaal aangekomen was ik natuurlijk heel blij om Joe2 te zien! Nadien zijn we naar Tesco gegaan, enkele versnaperingen gekocht want we gingen naar de cinema. We zijn naar The Hunger Games gaan kijken. Een zeer goede film en ik ben nu zeer benieuwd naar het boek.

Donderdag eerst voor school gewerkt om daarna met Joe2 de stad te gaan verkennen. We zijn naar de Art Gallery geweest. Vooral geschikt voor mensen die van schilderijen houden. Ik vond vooral het interactieve gedeelte leuk waar je zelf met kunst mocht bezig zijn. Hierna naar de John Rylands library gegaan die mij direct herinnerde aan Hogwarts. Harry Potter gevoel alom! Aangezien het prachtig weer was, was het nogal stom om binnen te zitten. We zijn dan ook op het plein gaan zitten. Sommige kinderen vonden het al warm genoeg om in de fontein te spelen, maar hiervoor heb ik toch gepast. Ik vond het wel leuk om naar hen te kijken. Hierna had Joe2 een verrassing voor mij. We zijn samen in het reuzerad van Manchester gegaan. Zeker de moeite waard! 's Avonds naar Paranormal Activity 2 gekeken. Alweer een voltreffer!

Vrijdag eerst voor school gewerkt, even naar het park geweest en 's avonds kennis gemaakt met enkele vrienden van Joe2. Normaal gingen we Paranormal Activity 3 kijken wanneer we terug naar huis gingen, maar we waren beide veel te moe.

Zaterdag begon zoals elke dag met schoolwerk. Daarna naar een ander park gegaan, even het kind in ons naar boven laten komen (schommelen!) om daarna terug naar Joe2's huis te wandelen. Deze keer waren we niet zo moe en waren we klaar voor onze (voorlopig) laatste Paranormal Activity te kijken! Man! De derde is toch wel veruit de engste van de drie. Verschillende keren geschrokken tijdens de film en daarna moeilijk in slaap te raken ! Deze films zetten je toch echt wel aan het denken. Ik ben benieuwd naar deel 4 !

Vandaag afscheid genomen van Joe2 en mijn terugreis naar Birmingham ingezet. Alles verliep veel vlotter dan mijn heenreis en momenteel zit ik dus terug op mijn kamer in Brum.

Morgen vertrek ik voor 4 dagen naar London met Ilaria, Réka en Nuria. Ik kijk er in elk geval naar uit !
Ik moet om 5am opstaan want om 5.30am nemen we de bus naar het stadscentrum om van daaruit de trein naar London te nemen! Hopelijk valt onze hostel goed mee. Joe2 komt mij woensdag in London bezoeken. Ik kijk er al naar uit ! -X-

Conclusion : I had a lovely time in Manchester! I want more! :-)

Prettig paasfeest iedereen! Hopelijk heeft de paashaas veel eitjes gebracht.

Tot volgende week
Valerie


Foto's :

John Rylands Library - Hogwarts?

Fontein met spelende kinderen

Falling in love in Manchester

Kiss

Reuzerad

Kerk vanuit Reuzerad

Happy Easter!
- Thanks Joe2 for the egg-

- <3 -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten