zondag 15 april 2012

London baby!

En hier zijn we weer..

Deze week was ik niet in Birmingham, maar bracht ik van maandag tot donderdag mijn tijd door in London! Het was de eerste keer dat ik naar daar ging dus ik wist helemaal niet wat ik er van moest verwachten.

Op maandagmorgen vroeg opgestaan (om 5uur ging de wekker) om dan met Reka, Nuria en Ilaria naar de bushalte te wandelen. Al snel merkten we dat de bus niet kwam opdagen aangezien het paasmaandag was. Ik heb dan maar een taxi gebeld. Gelukkig waren we met 6 personen, Margaret en haar vriendin moesten ook naar het station, en was de taxi dus niet al te duur. Ruim op tijd kwamen we aan op het station. We konden dus nog even rusten . Onze trein was ruim op tijd dus we konden al snel opstappen. Na ongeveer 2 uurtjes reizen, kwamen we aan in London! Hoewel iedereen moe was van het vroege opstaan, waren we er volledig klaar voor. We kochten een Oyster kaart en trokken naar Kensal Green, de plaats van onze Hostel. In onze hostel werd ons verteld dat we onze kamer nog niet op konden, maar dat was ook helemaal onze bedoeling niet. We wilden gewoon onze bagage daar laten. Nadat we onze bagage gedropt hadden, namen we de Tube terug naar London centrum, Picadilly Circus. Jammer genoeg was het weer absoluut niet goed. Het miezerde de hele dag waardoor er plassen op de grond waren en waardoor mijn schoenen helemaal nat waren. Ook Nuria had hetzelfde probleem. Toch lieten we het weer onze dag niet verbrodden en gingen we er vol goede moed tegenaan.

Maandag bezochten we Trafalgar Square, National Gallery, National Portrait Gallery, St James Park, Buckingham Palace en Covent Garden. Hierna gingen we terug naar onze hostel. 's Avonds hebben Ilaria en ik samen een Internetkaart gekocht en hebben we een halfuurtje online gespendeerd. Hierna gingen we slapen want iedereen was doodop. Ohja, we waren niet alleen op onze kamer. De eerste nacht waren er 2 Spaanse jongens : Carlos en Javier. Vanaf nacht 2 was er ook nog een Ierse jongen : Stefan.

Dinsdagmorgen vroeg opgestaan en stevig ontbeten zodat we klaar waren voor dag 2. Een blik naar buiten maakte ons erg gelukkig want het zonnetje scheen ! We namen de Tube en stapten af bij Big Ben. We bezochten ook nog Westminster Abby, The Houses of Parliament, London Eye, London Bridge, Buckingham Palace om de 'change of guards parade' te kunnen zien, Tate Modern, Shakespeare's Globe, Millenium Bridge, St Paul's cathedral, Tower of London en uiteindelijk nog Tower Bridge. Bij Tower Bridge vond Ilaria een Iphone. We hebben als lieve mensen iemand van de telefoon opgebeld en vonden gelukkig de eigenaar terug. Het was een jong meisje en ze was zo gelukkig dat ze mij spontaan een knuffel gaf.
Als je onze dag / onze bezochte plaatsen op een kaart bekijkt, kan je zien dat we die dag veel gewandeld hebben. Het was een hele leuke, maar vermoeiende dag. 's Avonds naar Picadilly Circus gegaan om samen met de Spaanse jongens iets te gaan drinken.

Woensdag was sowieso mijn favoriete dag want mijn lieve vriendje kwam mij bezoeken in London! 's Morgens eerst nog wat tijd gespendeerd met mijn favoriete dames om daarna alleen naar het Victoria Coach Station te wandelen. Toen Joe2 dan eindelijk bij mij was, zijn we eerst naar Hyde Park gewandeld, dan naar Baker Street om naar Mme Tussauds te gaan. Jammer genoeg was er een wachtrij van 2.5u-3uur om daar binnen te kunnen gaan. Noch Joe2 noch ik hadden zin om zolang te wachten dus we zijn gewoon terug vertrokken. We besloten om te lunchen in Regent's park en daarna naar Trafalgar Square te wandelen. Hierna gingen we naar Big ben, Westminster Bridge, St James park en Buckingham Palace. Daarna zijn we samen gaan eten in Mc Donalds (Jummy!). Nadat we gegeten hadden, was het alweer tijd om afscheid te nemen. Ik wandelde terug naar Victoria Coach Station, nam afscheid en besloot dat ik nog geen zin had om naar de hostel te gaan. Ik ben terug naar Trafalgar Square gewandeld, heb iets gekocht om te eten en ben daarna naar Picadilly circus gewandeld om daar de Tube te nemen naar onze hostel. 's Avonds wilde Stefan met ons uitgaan, maar zowel Nuria als ik waren veel te moe en besloten om op de kamer te blijven.

Donderdag was alweer onze laatste dag in London. We gingen samen naar het British museum waarna onze wegen scheidden. Ik bleef bij Reka en Ilaria en we kregen gezelschap van de Ierse jongen Stefan die heel lief mijn rugzak gedragen heeft het grootste deel van onze laatste dag. We gingen shoppen op Oxford Street en kochten lekkere cookies. White chocolate chip cookies zijn echt enorm lekker. Ik kocht een mooie T-shirt in de Disney Store en hierna namen we de Tube naar Portobello Market om daar nog verder te shoppen. Rond 5pm namen we afscheid van Stefan en gingen we naar King's Cross om daar foto's te nemen op Perron 9 3/4. Hierna wandelden we naar de British library waar ik niet binnen mocht omdat mijn rugzak te groot was. Ik bleef dus gewoon buiten wachten op mijn vrienden om daarna samen naar London Euston te wandelen om onze trein terug naar Birmingham te nemen. De trein deed er echt enorm lang over aangezien de trein na ons was afgelast. We moesten dus verschillende extra haltes doen. Eenmaal in Birmingham aangekomen, namen we de bus terug richting Newman. Met 8 mensen van onze school zaten we op dezelfde bus en toch slaagden we erin om onze halte te missen. We moesten dus een stuk te voet terug wandelen.

Vrijdag heb ik mijn kamer opgeruimd, ben ik naar One Stop gegaan om brood te kopen en rustte ik vooral. 's Avonds had ik met Joe2 afgesproken om film te kijken, maar ik was zo moe dat ik er zelfs in geslaagd ben om in slaap te vallen tijdens een griezelfilm die we keken ter ere van vrijdag de 13e.

Gisteren ben ik met Joe2 naar het Birmingham city centre gegaan. We gingen winkelen en we zijn daarna nog even naar het Birmingham Museum and Art gallery geweest. 's Avonds samen gegeten en domino gespeeld. Yes Joe2, you won ! Daarna Black Swan gekeken. Alweer een zeer interessante film. We hebben ook afgesproken om xnel een Disneyavond te houden. Ik kijk er al naar uit !
Ook was het Ilaria's verjaardag en hadden Reka, Nuria en ik een foto van ons 4 in London afgedrukt met onze verjaardagswensen erop. Ik had koekjes gekocht voor haar in het centrum. Ze was er gelukkig blij mee!

Vandaag voor school gewerkt, tiramisu gemaakt en straks zie ik Joe2 weer.

Zo.. drukke week gehad ! Morgen begint de schoolweek terug.

Tot volgende week
Valerie

Foto's :


London : Ilaria - Reka - egg - Valerie and Nuria

Trafalgar Square

Feeding squirrels in St James Park

London Eye

Big Ben

Buckingham Palace : change of guards

Tower Bridge

Tube

Valerie and Ilaria

Trafalgar Square with my boyfriend

Love in London

Room mates! 


Going to Hogwarts!

- <3 -
Thanks for visiting me in London! 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten